Podcast

Eleverne i 10. klasse på Thyholm Skole tilegner sig i løbet af skoleåret kompetencer i til at producere podcast gennem et podcastforløb.

Podcastforløbet bæres primært af, at eleverne skal lære at producere til et lydmedie ved selv at speake, optage lyd, interviewe hinanden eller eksterne personer og dramatisere forskellige situationer, som passer ind i danskfagets formål.

Under podcastforløbet vil eleverne blive indført i juridiske problematikker som copyright, privatlivets fred, injurier samt etiske overvejelser omkring dét at inddrage sig selv og andre i deres lydfortællinger.

Eleverne har arbejdet med emner, der ligger inden for syv af de 17 verdensmål fra FN. Det er foregået med et lokalt perspektiv, hvor fokus har været på bl.a. bæredygtighed, sundhed, ligestilling osv. i lokalområdet.

Podcast produceret i 2020

Mikkel Bjerregaard, 10.a

Jeg har valgt FNs Verdensmål nummer 15 ud fra de 17 Verdensmål. Ud fra mit verdensmål har jeg valgt at snakke lidt om konventionelt landbrug og økologisk landbrug. Jeg har derfor interviewet Søren Villesen, som arbejder ved Grudsgaard, som har konventionelle svin.

Download Mikkels podcast

Søren Riis Villesen, 10.a

Jeg har valgt at lave en podcast-episode om landbrug, fordi der er så meget landbrug i vores lokalmiljø, og jeg interesser mig også meget for det. jeg har lavet en podcast om udviklingen i landbruget, og jeg har snakket med en maskinfører fra en lokal maskinstation.

Download Sørens podcast